Marketingstrategier for alle slags virksomheder

Marketingstrategier for alle slags virksomheder

Der er flere hovedområder inden for online markedsføring, som er af interesse for en lille virksomhed. Nogle af dem er vigtigere for lokale, offline virksomheder, mens andre er mere effektive for dem, der udelukkende opererer online. Mange virksomheder engagerer sig i flere områder af markedsføring af små virksomheder på internettet.

Social Media Marketing

Denne type markedsføring kan være vanskelig. Alle taler om sociale medier, men sandheden er at det kan være svært for virksomheder at integrere sociale medier i deres forretning. Den type medie platform der skal bruges, afhænger af den type virksomhed du har. For nogle virksomheder kan det være et vigtigt element for succes at være i kontakt med deres kunder og give dem nyheder eller giveaways.

 

Andre virksomheder, såsom en lokal restaurant, har set succes ved at bruge sociale medier ved at fortælle kunderne om de seneste tilbud og nye tilføjelser til deres menu. Det vigtigste aspekt ved sociale medier er at bruge det til at styrke din kundebase for at opnå gentagende salg.

 

Det kan være svært for små virksomhedsejere med begrænsede ressourcer at prøve at sprede sig over et bredt net af sociale medieplatforme. Find i stedet ud af hvilke online platforme der giver mest mening for din virksomhed og de kunder du forsøger at nå. Er du rettet mod professionelle kunder? LinkedIn kan være dit ideelle værktøj. Har din markedsføring et stærkt visuelt aspekt? Instagram kan passe bedst til din virksomhed.

E-mail markedsføring

Denne form for markedsføring kan være afgørende for en lille virksomheds online eller offline succes. Grundlæggende er e-mailmarketing at promovere produkter og tjenester elektronisk – gennem nyhedsbreve, opdateringer, kampagner eller generelle beskeder – og er afhængig af at opbygge en liste over eksisterende og potentielle kunder. Denne liste over navne og e-mails består af personer, der er interesserede i din virksomhed, og du ved, at dette er sandt, fordi de selv har tilmeldt sig denne liste.

 

Måske blev de tilbudt fremtidige opdateringer om produkter samt kuponer for at tilmelde sig. Efterhånden som denne liste vokser, bliver den mere værdifuld. Mange marketingfolk betragter dette som en meget vigtig, langsigtet markedsføringsstrategi for små virksomheder.

Mobil markedsføring

En forbrugers oplevelse i dag er i vid udstrækning drevet gennem en mobilenhed – uanset om de søger efter produktet eller virksomheden, laver en prissammenligning eller rent faktisk køber et produkt.

 

Mobil markedsføring er rettet mod at nå ud til kunder via deres smartphones eller tablets ved at bruge medier som sms, sociale medier, professionel hjemmside, e-mail og apps. Virksomheder kan drage fordel af teknologi, der kan målrette klientel baseret på tid eller sted, som at sende kunderne en rabatkode, når de går ind i en butik.

Pay-Per-Click Marketing

Pay-per-click (PPC) markedsføring kører online annoncer, hvor virksomheden kun betaler, hvis der er blevet klikket på annoncen. Der er mange forskellige typer onlineannoncer, inklusive dem der vises øverst og på siderne af en søgning, kampagner, der kører før videoer, eller annoncer, der vises i mobilapps eller mens du surfer online.

 

Nogle fordele ved PPC marketing er, at virksomheden kun betaler for resultater, og at annoncer kan målrettes mod en bestemt geografisk placering.

 

Omkostningerne ved PPC-marketing kan variere betydeligt afhængigt af, hvor meget virksomheden er villig til at investere i annoncering. Prissætning er hovedsageligt baseret på søgeordskonkurrence – populære søgeord, der har høj konkurrence, vil koste mere.

Bundlinjen

Mange online marketingstrategier er outsourcet, for medmindre du har tid til at dedikere det, er det svært at blive ved med de mange ændringer der sker, når det kommer til strategi. Med indhold og e-mail marketing kan du gøre meget af det selv, men det skader aldrig at bede eksperter om strategiråd for at hjælpe dig i gang.